"Книжки збирають перлини людської думки і передають їх нащадкам."
Айбек
Батькам про виховання дитини і не тільки
Поради батькам з організації дитячого читання
Памятка "Як зацікавити дітей читанням"
Давайте хороший приклад вашій дитині, показуючи їй, як вам подобається читати.
Читайте книгу вголос або дозвольте дитині її прочитати вам.
Частіше відвідуйте бібліотеку.
приносьте своїй дитині книги, які задовольняють її індивідуальні потреби.
зацікавте свою дитину яким- небудь хобі, чи діяльністю, котра потребує читання.
Заохочуйте ваших дітей до листування зі своїми однолітками.
Якщо ваша дитина не любить читати, вигадайте гру в читаннябуденних речей, таких як старі листівки, комікси, програми телепередач.
Шановні батьки!
Разом із дітьми залучайтесь до чарівного світу дитячої книгичитати тут
Роль сім'ї у вихованні дітей
Тематика батьківських зборів у 1 класі
25 способів
дізнатися у дитини, як справи в школі, не питаючи «Ну як справи в школі?»
Якщо ви запитаєте у дитини: "Ну як справи у школі?",то швидше за все отримаєте відповідь:
«Нормально». А якщо ви дійсно хочете дізнатися, як пройшов його день, то
допоможіть своїй дитині: поставте таке запитання, на які можна відповісти
докладно.
1. Що найкраще з того,
що відбулося з тобою сьогодні в школі? Що найгірше з того, що відбулося з тобою
сьогодні в школі?
2. Розкажи мені
що-небудь смішне, над чим ти сьогодні посміявся?
3. Якщо б ти міг
вибрати, з ким би ти хотів сидіти в класі? А з ким би точно не хотів сидіти?
Чому?
4. Розкажи мені про
самому класному місці в школі.
5. Яке саме дивне
слово, яке ти почув сьогодні? Або може бути тобі сказали сьогодні щось дивне?
6. Якщо б ми запросили
сьогодні твого вчителя до нас у гості, - що він мені розповів про тебе, як
думаєш?
7. Кому ти допоміг?
8. Може, хтось тобі
допоміг?
9. Розкажи мені, що
нового ти дізнався сьогодні?
10. Був момент, коли
ти відчував себе найщасливішою сьогодні?
11. Було тобі сьогодні
дуже нудно?
12. Якби інопланетяни
прилетіли в ваш клас і забрали когось з учнів, кого б ти хотів, щоб вони
забрали?
13. З ким би ти хотів
пограти на перерві з тих, з ким ти ще ніколи не грав?
14. Розкажи мені про
щось хороше, що відбулося з тобою сьогодні.
15. Яке слово вчитель
найчастіше сьогодні повторював?
16. Про що б ти ще
більше хотів дізнатися в школі?
17. Чого б тобі
хотілося менше робити в школі?
18. З ким би ти в
своєму класі міг вести себе краще?
19. Де ти найчастіше
граєш на перервах?
20. Хто самий смішний учень в вашому класі? Чому він такий смішний?
21. Тобі сподобався
сьогоднішній обід? Що найбільше сподобалося?
22. Якщо б завтра ти
став учителем, що б ти зробив?
23. Як ти думаєш,
може, комусь з вашого класу краще піти зі школи?
24. Якщо б ти міг
помінятися з кимось в класі місцями, хто б це був? Чому?
25. Розкажи мені про
трьох різних випадках, коли ти використовував олівець сьогодні в школі.
Меморандум від Вашої дитини
Стосовно мене:
1. Не псуйте мене. Я
чудово знаю, що повинен одержувати все, про що прошу . Я просто перевіряю Вас.
2. Не застосовуйте
силу в стосунках зі мною. Інакше це навчить мене думати, що сила - це єдине, що
має значення. З більшою готовністю я сприйму, якщо ви керуватимете мною.
3. Не давайте
обіцянок: може виявитись, що вам не вдасться їх дотриматись. Це підірве мою
довіру до вас.
4. Не піддавайтесь
на мої провокації, коли я навмисне говорю і роблю речі, що засмучують вас.
Інакше я знову намагатимусь здобути таку "перемогу".
З.Не примушуйте мене
почуватись меншим, чим я є насправді . Я компенсую це тим, що вестиму себе так, ніби я "пуп землі".
6. Не робіть за мене
того, що я можу зробити сам. Інакше, я почуватимусь немовлям, вимагатиму, щоб мене обслуговували.
7. Не робіть мені зауважень
в присутності інших людей. Я сприйму ці зауваження, якщо ви поговорите зі мною
віч-на-віч.
8. Не звертайте
занадто уваги на мої шкідливі звички. Зайва у вага, лише прияє їх закріпленню.
9. Не намагайтесь
обговорювати мою поведінку під час конфлікту. Я не проти того, щоб обговорювати
її, але давайте це зробимо потім.
10. Не намагайтесь навчити
мене. Ви б дуже здивувались, якби дізнались, як досконало я знаю, що таке
"добре" і що таке "погано".
11 .Не примушуйте мене
вважати, що мої помилки - злочин. Я повинен навчитися робити помилки, не
зважаючи при цьому, що ні на що не здатний.
12. Не прискіпуйтесь
і не бурчіть. Бо інакше мені доведеться прикинутись глухим, щоб якось
захиститись.
13. Не вимагайте від
мене пояснень з приводу моєї поганої поведінки. Я справді не знаю, чому зробив
те чи інше.
14 Не випробовуйте
занадто мою чесність. Мене легко злякати при цьому і я починаю брехати.
15. Не оберігайте
мене від наслідків моєї діяльності. Мені необхідно вчитися на власному досвіді.
16. Не уникайте
прямих і чесних питань.
17. Ніколи не
стверджуйте, що ви довершені й не грішні. Інакше мені доведеться бути гідним
недосяжного.
18. Ніколи не
вважайте, що вибачитись переді мною - нижче вашої гідності.
19. Не турбуйтесь
про те, що ми проводимо разом дуже мало часу. Важливо те, як ми його проводимо.
20. Ставтесь до мене так, як
ви ставитесь до своїх друзів. Тоді я теж буду вашим другом.
Якщо ваші діти цікавляться математикою або у вас виникли труднощі з опанування цього предмета та розв'язуванням задач, то тут ви знайдете відповіді на всі запитання.
ПОРАДИ ПСИХОЛОГА НА ДОПОМОГУ
БАТЬКАМ
Сварити чи не сварити дитину?
1. Перед тим, як сварити дитину дайте відповідь на
запитання: «Для чого?». Тобто що ви хочете з цього покарання?
2. Покарання не повинне шкодити здоров’ю (фізичному,
психічному).
3. Якщо є сумніви, карати чи ні, краще не карайте. Ніякої
профілактики.
4. Терміни давнини. Краще не карати взагалі, ніж карати
із запізненням (дитина не може встановити зв’язок між негативною поведінкою і
покаранням). Повернення до минулого призводить до регресу, затримки духовного
розвитку.
5. Покараний – пробачений. Має бути збережений емоційний
контакт із дитиною. Покарання – завершення негативного етапу життя. Сторінку
перегорнуто, життя починається спочатку.
6. Покарання не повинно принижувати гідність дитини.
7. Покарання повинно бути адекватним. За один раз – одне
покарання, а не «салат» покарань з різних учинків.
8. Дитина не повинна боятися покарань. А усвідомлювати,
що покарання – неприємне, небажане.
9. Бажано, щоб дитина брала участь у виборі покарання. Це
підвищує її значущість у власних очах, дає певну волю й відповідальність за
власне життя.
10. Покарання – надзвичайний захід. Використовується
у випадках, коли інші способи викорінення небажаної поведінки не дали
результату.
Поради шкільного психолога батькам щодо
сімейного виховання школярів
1. Пам`ятайте,
що навчання – один з найважчих видів праці, а розумові здібності й можливості дітей
неоднакові.
2. Не слід вимагати від учня
неможливого. Важко визначити, до чого він здатний та як розвинути його розумові
здібності.
3. Навчання не сприяє розвиткові дитини,
якщо воно вимагає від неї механічного заучування і не потребує напруження
розумових сил, пізнавальної активності, мислення і дій.
4.Будьте милосердні до своїх дітей.
Найпростіший метод «виховання», що не потребує ні часу, ні розуму – побити
дитину і цим її образити, озлобити або й зламати. Усуньте опіку, крик, насилля
і наказовий тон. Вони спричиняють опір у дітей, психічні травми, пригнічують
бажання й інтерес до навчання, змушують шукати порятунку у брехні.
5.Розвивайте інтерес, інтелектуальні
бажання, ініціативу й самостійність дитини у навчанні та в усіх її справах.
6.Запам`ятайте, що за науково
обґрунтованими нормами над виконанням усіх домашніх завдань учні 1-го класу
повинні працювати не більше 1 год., 2-го – 1,5 год., 3-5-х класів – до 2 годин,
6–7- х класів – до 2,5 год, 8 – х – до 3год., а учні 9-11-х класів – до 4
годин. Навчіть дітей користуватися годинником і не дозволяйте їм сидіти над
виконанням домашніх завдань більше встановленого часу, адже це позначиться на
їхньому здоров`ї та розумовому розвитку.
7.Не примушуйте учня писати спочатку в
чернетці й кількаразово переписувати виконане домашнє завдання – це призводить
до перевтоми і відвертає дітей від навчання.
8. Не хвилюйтеся, якщо ваша дитина
отримає за виконану роботу не таку оцінку, якої б ви хотіли. По-перше, оцінка
відіграє виховну роль, а, по-друге, це не остання робота і не остання оцінка.
9.Дайте дитині можливість пережити
радість успіху у навчанні, визначити індивідуальну стежку в розумовій праці.
10.Перевіряйте виконані дітьми домашні
завдання, особливо на першому етапі навчання. Проте оцінюйте їх словами: «я
задоволений», «я незадоволений». Додайте слово «дуже», і будьте певні – завтра
ваша дитина дуже старатиметься, щоб ви були задоволені нею.
11.Здоров`я дитини – тендітна споруда, й
тримають її три «атланти»: спадковість, спосіб життя й середовище. Тому
організуйте для своєї дитини правильний режим – зарядка, раціональне
харчування, навчання й відпочинок. Подбайте про позитивний вплив середовища, в
якому перебуває дитина.
12.Організовуючи різноманітні ігри й
види відпочинку дітей, приділяйте увагу їх фізичному розвитку, особливо дрібних
рухових м`язів (пальців, кистей рук). Від цього залежить почерк дитини, якість
малювання, креслення, гри на музичних інструментах та ін.
13.Обов`язково помічайте і заохочуйте
навіть найменші успіхи у навчанні та поведінці дітей.
14.Батько й мати – найкращі вихователі,
які, за словами А.С.Макаренка, повинні впливати на поведінку своїх дітей навіть
тоді, коли їх немає вдома. Пам`ятайте: дитина – це дзеркало життя своїх
батьків. Як у краплині води відбивається сонце, так у дітях відбивається вся
організація життя сім`ї, працьовитість, духовне багатство і моральна чистота
матері й батька.
Немає коментарів:
Дописати коментар